De meest diverse generatie tot nu toe: de Millennial

De Case Foundation deed 10 jaar onderzoek naar de Millennial. De resultaten geven een duidelijk beeld van deze generatie.

Wie is de Millennial?

Uit het onderzoek is gebleken dat deze leeftijdsgroep heel divers is, zélfs de meest diverse generatie tot op heden. Ze hebben een sterke behoefte om de zwakkeren te helpen en geloven erin dat zij de wereld kunnen verbeteren. Millennials willen niet alleen iets betekenen, maar willen ook graag meer doen dan oppervlakkig betrokken zijn. 

In het kort samengevat:
- Ze houden zich het liefst bezig met het helpen van anderen.
- Ze verkiezen het ondersteunen van kleinere acties boven het ondersteunen van organisaties.
- Ze willen zich graag mentaal en fysiek kunnen inzetten.
- Hun collega's beïnvloeden de beslissingen en het gedrag.
- In leiderschapsrollen willen zij graag hun ideeën kunnen inbrengen en richting geven. 
 

Hoe betrek je Millenials bij je merk of bedrijf?

De website eventmarketer.com onderzocht manieren om aansluiting te krijgen of te houden met de Millennial. Hun top 5 belangrijkste uitkomsten:

1. Start klein
Bij het grootste gedeelte van deze generatie is de eerste stap naar een goed doel klein. Ze geven een like, tekenen een (online) petitie of delen een bericht op hun eigen (social) kanalen.

2. Storytelling
Deze uitkomst is veruit het belangrijkste punt. Hierbij moet vooral gefocust worden op het menselijke aspect. Zoek verbinding met sociale onderwerpen. Er wordt het makkelijkst een band gevormd op het moment dat een mens de hoofdrol in het verhaal speelt. 

3. Zoek partners
Het sluiten van een goede partnerdeal rondom een sociale kwestie of een goed doel straalt een goed imago uit. Ook de uitstraling van innovatie en samenwerking zijn een positief gevolg. Door een partnership met goede doelen ontstaat een nieuwe doelgroep en zullen er nieuwe promotiekansen ontstaan.  

4. Draag het uit
Veel bedrijven zijn terughouden bij het naar buiten brengen van het feit dat ze een goed doel of actie steunen. Durf samenwerkingen en partnerschappen groots te verkondigen.

5. Bewandel nieuwe paden
Het steunen van goede doelen levert vaak vernieuwende inzichten. Daarbij gaat het vaak om inzichten in de dagelijkse werkzaamheden wat vaak resulteert in grote veranderingen. 

Meer inspiratie:

Contact opnemen

Neem contact op met je accountmanager. Dit kan via het contactformulier. Je wordt vrijblijvend van advies voorzien over alle zakelijke mogelijkheden in de regio Arnhem, het Rijk van Nijmegen en de Veluwe.

Contactformulier